Preskočiť na obsah Preskočiť na ľavý panel Preskočiť na pravý panel Preskočiť na pätičku

Donovaly 2021

NEDEĽA

Šťastlivo sme dorazili na miesto, hotel Zornička na Donovaloch. Zatiaľ, čo niektorí animátori vyložili  batožinu, ostatní tancovali spolu s deťmi eRkotance a hrali sa rôzne hry. Neskôr sme deti rozdelili do izieb a keď sme sa trochu zabývali,  zvolali sme deti, aby sa zaradili do skupín podľa farieb. Každý táborovník si hľadal svoj tím a keď to všetci úspešne zvládli, išli sme sa spoločne navečerať. Po večeri sme sa porozprávali o hygienických a všeobecných pravidlách a o táborovej téme: “Mediačná kancelária A&A” Zoznámili sme sa s našimi mediátormi, ktorí nám vysvetlili, čo je cieľom ich práce. Povedali nám, že nás ako ich praktikantov, naučia ako byť správnym mediátorom. Potom nasledovala večerná modlitba a s predstavami o nasledujúcom spoločnom týždni zaľahli.

PONDELOK

Ráno nás zobudil príjemný zvuk akordeónu a gitary. Hneď potom sme mali rozcvičku a rannú modlitbu, oboznámili sme sa s dnešným programom a išli na raňajky. Po raňajkách sme sa pobalili a vyrazili po skupinkách na túru. Počas túry sme hrali interaktívnu hru s Vílou Donvalinkou, ktorá nám dávala úlohy a doviedla nás do nášho cieľa, na vrch Nová Hoľa a Zvolen. Na Malom Zvolene sme si pochutili na obede z balíčka a oddýchli si. Cestou naspäť sme sa rozprávali, zabávali a rozmýšľali nad poslednými úlohami Víly Donvalinky. Na konci cesty sme stretli mediátorov s pokladom. Pri jeho otváraní sme ostali zarazení a možno až sklamaní. Ale vďaka vysvetleniu mediátorov sme pochopili, že niekedy je cesta dôležitejšia ako jej cieľ. Nebolo potrebné na záver našej cesty objaviť “veľký poklad”, ale počas našej túry sa dobre zabaviť, spoznať sa navzájom, vidieť krásnu krajinu a počas namáhavej cesty si pomáhať. Po tejto náročnej túre sme si oddýchli a s radosťou išli na workshopy. Každý tím mal svoj workshop s vlastnou témou. Podvečer zavítala do mediačnej kancelárie pani politička, ktorej sme sa snažili pomôcť s jej problémom a spolu sa zahrali hru parlament.  Po večeri, bola vyhlásená “karanténa” , ktorá znamenala buď spánok na izbe alebo večerný film. Po náročnom dni viacerých únava premohla skôr ako plánovali, a tak na kvalite spánku neubrala ani hrôzostrašná polnočná búrka.

UTOROK

Hoci sme sa  prebúdzali do upršaného dňa, nedali sme sa tým znechutiť a chceli si i tento deň užiť naplno. Kvalitná rozcvička nám ponaťahovala svaly,  rozhýbala kosti a prečistila myseľ. A raňajky dodali energiu na budovanie  relaxačného centra so salónikmi. Každá izba si pripravila svoj vlastný salónik, v ktorom privítali mediátorov a poskytli im svoje služby. Nasledoval obed a poobedné voľno. Po voľne sa prišiel do mediátorskej kancelárie posťažovať animátor, ktorého už nebavila jeho práca, lebo ho deti vôôôôbec nepočúúúúvajú. Veru naši mediátori mali čo robiť, aby mu vyhovorili odchod z tábora. Dostal chvíľu na ukľudnenie svojej unavenej mysle, trebars rýchlym pohybom.  A tak, keď nachvíľu vyšlo slniečko, využili sme to a vybehali až vylietali sa v obľúbenej hre kamióny, samozrejme na “mediačnú tému”.  Zaujímavé wokrshopy vyplnili náš popoludňajší program.  Fialoví tancovali eRkotance, modrí kreslili kriedami Van Goghovu nočnú na cestu, zelení nacvičovali scénku, žltí si zašportovali  a červení sa bavili workshopom “všehodruhu” . Po workshopoch si nás zavolali mediátori, ktorí dostali duchovnú náladu a tak sme si spravili skúšku piesní na táborovú sv. omšu. Po duchovnej chvíľke A&A sa opäť prišiel posťažovať náš animátor. Fyzická námaha pri hre mu asi veľmi nepomohla, práve naopak, svojou náladou nakazil i ďalších animátorov. Dúfali sme,že aspoň dobrá večera to vylepší, a práve tu sme spozorovali, že naši unavení animátori to vzdali a odišli. A tak sme sa ich rozhodli ísť hľadať. Prešli sme ponad hory, ponad doliny, no teda aspoň pomedzi všetky luxusné zariadenia na Donovaloch a  nakoniec sme ich našli pri našom zariadení. Boli sme šťastní, že noc nepohltila ani nás ani ich. Celkom unavení po večernej pátračke  sme sa  vo svojich skupinách pomodlili a poďakovali za našich animátorov a úspešne zvládnutý ďalší deň.

STREDA

Ráno sme sa rozcvičili a išli na raňajky. Po raňajkách sa nás stratení-nájdení animátori pýtali, kde všade sme ich hľadali a sľúbili nám, že nám ukážu, kde včera boli. A tak sme sa všetci nachystali a vyrazili sme. Po ceste sme sa zabávali, rozprávali sa a spievali si rôzne pesničky. Na mieste pri starej stanici záchrannej horskej služby, sme sa posilnili sladkou desiatou a na spiatočnej ceste ešte nakúpili pár drobností na pamiatku. Do obeda nám ostávalo ešte trochu času, a tak sme si zatancovali eRkotance. Po obede sme si oddýchli a do našej kancelárie prišiel ďalší klient. Skrachovaná spevácka hviezda sa sťažovala na klesajúcu slávu, veľkú konkurenciu a málo fanúšikov. Rozhodli sme sa, že mu pomôžeme nakopnúť jeho kariéru a vymyslíme preňho bombastické texty na už dobre známe melódie. Po tom, ako sme vymysleli texty, sme sa začali pripravovať na “nejakú” oslavu. Deti prichystali darčekové koše a animátori výzdobu. Počas workshopov sme ešte doladili naše choreografie a mohla začať oslava, ale aká vlastne? Nikto,  teda skoro nikto nevie a dôležité je, že do poslednej sekundy ani sám oslávenec nič netušil. Malý-veľký jubilant Šimon práve dnes oslavoval svoje 10. narodeniny.  A keďže to nemohol osláviť doma s rodičmi, tí naňho mysleli a poslali mu krásnu narodeninovú tortu, na ktorej sme si s našim oslávencom všetci  pochutnali. Na narodeninovej párty sme sa zabávali, tancovali a vypočuli si hity od našej celebrity. Po tejto krásnej oslave sme sa  pomodlili a išli načerpať silu do ďalšieho dňa.

ŠTVRTOK

Ranný rituál ani vo štvrtok nebol ničím zvláštny. Všetko plynulo ako obvykle a pokojnú atmosféru narušil až príchod svojraznej a temperamentnej veštice pani Persephony Lakatosz – Vajdovej, ktorá doslova vrazila do našej mediačnej kancelárie a jedným dychom sa posťažovala na svoj ťažký pracovný život. Ako k nej už klienti nechodia a sú na ňu nahnevaní, jej veštenie je príliš “všeobecné“ a jednoduché, mohol by to robiť každý, že pýta veľa peňazí a tak ďalej.  Keď sa naši mediátori vôbec na pár sekúnd dostali k slovu, ponúkli sa, že jej pomôžu a ukážu jej spolu s nami, ich praktikantami, že byť vešticou nie je celkom dobré povolanie. A tak sa animátori rozmiestnili po areáli s rôznymi  súťažnými stanoviskami. Na každom stanovisku deti a aj veštica mali splniť úlohu, kto sa však len chvíľu zamyslel, veľmi rýchlo pochopil, že úlohy, sú nesplniteľné, zbytočné a úplne od veci,  ako aj celé veštenie pani Persephony. Takže tá, sa na radu mediátorov, ešte ospravedlnila svojim klientom a všetkým srdečne poďakovala za to, že jej ukázali správne smerovanie v živote. Vďaka ich prístupu už chápe, že jej veštenie je celkom zlé a zbytočné a sľúbila, že zmení svoj život a nájde si zmysluplnejšiu prácu. Pred svojím odchodom si svoju narušenú rovnovahu, ešte napravila tancom a chutnými rezňami. Po osobnom voľne sme opäť nacvičovali piesne na táborovú omšu. Skúška sa skončila a do mediátorskej kancelárie zavítal náš obľúbený spevák Lászlo Balázs a teraz už aj so svojou novou manažérkou. Predstavte si nebol to nikto iný, ako naša známa už bývalá veštica Vajdová. Všetci sme trošku  zapochybovali o svojich dobre mienených radách a jej smerovaní v živote, ale keďže pri našich temperamentných klientoch sme nemali šancu ani čas prehovoriť, ďalej sme to neriešili. Veď život ukáže! Lászlo sa už ponáhľal na svoje turné s novými hitovky, no a vôbec nestíha natočiť videoklipy, zadal teda túto úlohu deťom. Bolože to zábavy pri ich natáčaní.  Popoludní sa už dačo tajomné začalo pošuškávať o nočnej hre, samozrejme iba pre tých odvážnych a ešte odvážnejších. Kto chcel si vybral podľa stupňa strašidelnosti 🙂 a zapísal sa. Ako po večeri hustla tma vonku, o to viac boli tmavšie i priestory turistickej časti hotela…Ale to až po modlitbe a správnom vystupňovaní napätia vďaka strašidelnému príbehu a  pre tých úplnych odvážlivcov filmu Trhlina. Veru boli tie rohy tmavé, a to mrazivé ticho, niekto tam občas  niečo zašepkal, ale to nám odvahy veru nepridalo a keď si s vami na záver spraví selfie duch a vy o tom neviete, tak potom aj zabudnete, na ktorej izbe celý týždeň bývate a spávate….BRRR

PIATOK

Po nočnom  adrenalíne nám zabehaný ranný rituál padol vhod a nácvik piesní bol priam upokojením našich nervov. Skúška sa skončila a začali workshopy. Modrí mali všehodruhu, chystali obetné dary a prosby na omšu, žltí tvorili zvieratká z papiera, červení nacvičovali scénku, fialoví a zelení tancovali eRkotance. Po workshopoch prišiel k mediátorom už viackrát počas týždňa spomínaný hosť- náš páter Gerhard. A neuveríte aj on mal nejaký problém. Po korone chodí málo ľudí do kostola a je z toho smutný. Mediátorov tak napadlo, že veď predsa nás tu je celkom dosť, tak môže omšu odslúžiť pre nás. A tak nasledovala svätá omša, po nej obed a osobné voľno. Posilnení na duši i na tele sme sa popoludní rozhodli poriadne odviazať a postupovali pri tom podľa knihy  ODVIAŽ SA! Skupinky sa mali, napríklad odfotiť so záchodom alebo zahrať si stolný futbal s animátorom z inej skupinky a kopec iných vtipných úloh. Splnením úloh sme sa prehupli k záveru a vyvrcholeniu tábora, ktorým už tradične býva zábavný program,  rozlúčková párty, písanie odkazov do našich pamätníčkov a samozrejme lúčenie. Tentokrát k tomu patrilo i Slávnostné vymenovanie najlepších praktikantov z každej skupiny a pozeranie videoklipov. Atmosféra posledného večera je vždy taká, zvlaštne smutná v dobrom. Spolu sa tešíme zo spoločne prežitého týždňa, niektorí i leta, plánujeme ďalšie stretnutia a sľubujeme si, že o rok…

V sobotu ráno odchodom z Penziónu Zornička na Donovaloch sme dali symbolickú bodku i za celým tohtoročným letným táborovaním. Všetkým, ktorí sa počas leta pridali do našich táborových partií, ktorí nám pomáhali a akýmkoľvek spôsobom nás  podporovali, chceme zo srdca poďakovať a sľúbiť, že v práci s deťmi chceme naďalej pokračovať.